Sunday, November 28, 2010

Mamak Malik Zainal

Zaman Pasca Seroja,1.37 pagi

"Wei setan,jom MMZ.Gua lapar ni,"jerit Atok pada gua.Atok memang camtu.Cakap jenis nak menengking.Dasar tak reti cakap baik-baik.Gua tengah buat apa tah masa tu.Tapi yang gua tau gua memang tengah lapar.Pagi-pagi camni memang lapar.Seingat gua masa tu dapur pun takde lagi kat umah gua.Makan kedai je hari-hari.Kalau dah ada dapur pun gua rasa zaman tu memang zaman malas masak.Skill masak gua pun tak mantap macam skang lagi.

"Jom,gua pun lapar gak,tapi gua takde duit ni,"balas gua pada Atok.

"Takpe,gua payung lu,gua ada duit la,duit bukan isu skang,"Atok balas dalam nada berlagak.

"Cantik,"gua beri ayat firm tanda setuju.

Gua ngan Atok pun memulakan perjalanan ke MMZ.MMZ nilah mamak yang paling dekat skali ngan rumah gua time tu,Apartment Seroja.Kinky sial nama Apartment Seroja.Sumpah sampai skang pun gua tak tau apa nama panjang MMZ ni.Kalau ikut budak rumah gua Pami Wo MMZ ni maksud dia Mamak Malik Zainal.Gua tak pasti la betul ke tak kan.Malas gua nak tanya lebih-lebih.Yang gua tau kalau gua rasa lapar gua pergi MMZ sebab paling dekat ngan rumah gua.Malas nak jalan jauh-jauh.Lagipun masa tu masing-masing mana ada motor lagi.


Dalam perjalanan tu gua berborak ngan Atok.Tapi gua tak ingat dah  borak pasal apa.Yang pasti bukan pasal benda-benda serius la.Gua rasa berat kepada borak pasal awek dalam kelas kot.Awek ni cantik,awek ni hot,awek ni muka macam reban.Abes takkan gua nak borak pasal laki pulak.Gua bukannya gay.Atok gua tak pasti.Sampai-sampai kat MMZ je gua ngan Atok amik satu table.Datang sorang maple ni amik order.Lepas je order air,gua ngan Atok pun serang nasi campur.


Masa ni gua tengok Atok amik banyak gila lauk."Lapar betul Atok ni,"pikir gua dalam hati.Gua amik lauk ala kadar je.Yelah,masa ni gua baru kenal Atok.Segan la gua nak amik lauk banyak-banyak,dah la Atok yang payung gua.Gua makan tak tengok keliling dah.Gua rasa ramai jugak orang masa tu.MMZ ni pakai pelaris gua syak.Setiap masa ramai orang.Nak kata makanan dia sedap tak jugak.Sama je macam mamak lain.Habis je gua makan,Atok on rokok.Sampai separuh Atok hisap rokok,dia bisik pada gua.

"Wei,jom blah,gua takde duit ni,cepat la sebelum orang perasan."

Gua nampak Atok bangun dari kerusi,gua pun follow dengan tenang.Buat macam biasa,macam takde pape.Dalam otak gua dah nampak dah dengan orang camne gua nak hidup sepanjang 3 tahun ni."Celaka Atok,takde duit buat macam takde duit,"gua sumpah seranah Atok dalam hati.Balik tu sepanjang jalan gua maki Atok.Atok gelak macam babi.


p/s:Esoknya gua drag Atok pergi MMZ balik,makan pastu bayar double skali ngan makanan smalam.

8 comments:

  1. ahhh lu kat line cleaq pn same gak.... gi makan ala2 fotostat nota je

    ReplyDelete
  2. sume sejarah bermula dengan Atok,,,
    hakhak...

    ReplyDelete
  3. sume sejarah bermula dengan Atok,,,
    sume Uze sume...
    hakhak

    ReplyDelete
  4. gua da jumpe blog lu bai.
    pergh ayat nk kemas.

    ReplyDelete
  5. hakhak...
    cane lu boleh jumpa blog gua ni???
    segan la gua...

    ReplyDelete
  6. babi p/s lu tipu.. esok tu gua yang nak byr..lu plak yang taknak..
    kalo kes mamak rafi bistro tu gua xtau nak ckp ape

    ReplyDelete
  7. patut la lu jadi camni Atok,
    makan tak bayar...
    hakhak

    ReplyDelete