Tuesday, February 8, 2011

Tak Kontemporari Ranggi

Gelap itu teman intimku,
Namun aku ghairah mengejar cahaya,
Meninggalkan gelap tanpa kata,
Kini aku harus kembali merangkulnya,
Agar semua kembali gelita.

Kau dan dia itu satu,
Kau dan aku umpama batu,
Tenggelam di dasar laut,
Tak mungkin timbul ke permukaan,
Berenang bersama seperti yang lain.

Kuburkan saja rasa itu ke dalam lahad,
Pacakkan dua nesan di atasnya,
Supaya ia tidak bangkit kembali,
Cuba untuk menganyam mengkuang,
Yang takkan jadi selembar tikar.

Aneh itu ular yang sentiasa melilitku,
Membaham tubuhku pabila dicucuk geli,
Suatu hari nanti akan aku buang jauh,
Biar semua kembali berseri,
Tak mungkin aku biarkan kau sendiri.


-9 Februari 2011-


p/s:Yes!Setelah berminggu-minggu gua dilanda buntu,gua rasa dah dapat balik sentuhan menulis gua.Seronok sial.Hakhak.

4 comments: