Tuesday, December 7, 2010

Siri Bercakap dengan Limbo

Gua:Wei Limbo,dalam lu ada kosong lagi tak?Gua ingat nak lepak dalam lu balik la...
 
Limbo:Adoyaii,muka lu lagi.Muka lu je gua ingat dah lima kali dah lepak dalam gua ni.Bagi  can la kat budak-budak lain.Gua pun naik bosan dah tengok muka lu.
 
Gua:Apa hal lu strict sangat ni?Selalu tu lu yang ajak gua lepak dalam lu.Lu cakap kalau lepak  dalam lu tak payah pergi kelas.Boleh lepak Bashir pagi-pagi.Apa hal pulak tak bagi kali ni?
 
Limbo:Gua bukan apa bro,skang ni dah masuk 1432 Hijrah.Lu asal ada masalah je nak masuk lepak dalam gua,asal down je cari gua.Berubah lah.Gua bukan boleh selesaikan masalah lu.Lu sendiri yang kena settlekan problem lu.Gua memang suka hasut orang lepak dalam gua.Tapi lu ni dah kronik sangat dah.Lu kena berubah bro.

Gua:Ahhhh,lu tak payah nak ber"bro-bro" ngan gua.Tah bila masa gua jadi abang lu tah.Skang ni lu jangan banyak bunyi.Lu nak bagi gua lepak dalam lu ke tak?
 
Limbo:Adoii,susah betul la cakap ngan orang degil ni.Lu kalau lepak dalam gua bukan reti kejap-kejap.Mesti nak lama-lama.Habis nanti exam lu camne?Final exam tu poik.Sanggup lu nak kecewakan mak bapak lu?Lu tak kesian ke ngan diorang?Gua tak boleh betul kalau pikir pasal mak bapak ni.Boleh menangis gua.
 
Gua terkedu dengar jawapan Limbo.Serta-merta terbayang muka mak bapak gua dalam kepala otak gua yang serabut ni.Last-last gua kaw tim ngan Limbo nak lepak dalam dia lepas gua habis final exam nanti.Gua dah booking Limbo untuk satu jangka masa yang panjang.Gua nak bercuti dalam Limbo.Mana pernah orang buat lagi poik.Limbolah kita nanti.Hakhak

7 comments:

  1. gua teringat time limbo tutup mata mase larian suka suki..

    ReplyDelete
  2. hakhak,,,
    gua syak lu lepas sume tahap limbo tu...
    lu memang power

    ReplyDelete
  3. sebenarnye gua ade men tipu sket..
    gua curik2 tengok penutup mate tu..
    bangang mane ikat xketat

    ReplyDelete
  4. agak agak ada slot lagi tak encik limbo?

    ReplyDelete
  5. lu rasa Limbo ngan Kimbo sama x??
    Kimbo Slice dalam UFC tu...
    yg gua ngan Jehan jumpa time pekena shisha...
    hakhak...

    ReplyDelete